Wat doen we bij De Leerhut?

  • Wij bieden een training op maat volgens de ‘ikleeranders’- methode; na afloop is je kind in staat zelf deze methode toe te passen waardoor hij of zij de lesstof makkelijker eigen kan maken en leren weer leuk wordt.
  • Wij geven bijles & extra ondersteuning voor specifieke vakken waarbij gebruik wordt gemaakt van de inzichten uit de ‘ikleeranders’-methode.
  • Wij ondersteunen ouders in het gesprek met de school ten aanzien van de specifieke hulpvraag van het kind.

Wie kan er terecht bij De Leerhut?

De Leerhut kan hulp bieden aan leerlingen die problemen hebben met:

  • Taal: spellen, (begrijpend) lezen
  • Rekenen: tafels/delen, plus- en minsommen
  • Onthouden van informatie
  • Concentratie: snel afgeleid
  • Analoog en digitaal klokkijken
  • Planning & organisatie
De Leerhut, leren met plezier

Wie zit er achter De Leerhut?

pauline simons
De Leerhut is het bureau van Pauline Simons-Jongens, zelfstandig ondernemer, pabo-student, moeder van drie kinderen en echtgenote van Lucas Simons. Na 17 jaar werkervaring in de commerciele dienstverlening als leidinggevende en als zelfstandig werkend consultant in duurzaamheid heb ik onlangs het roer omgegooid: ik ga het onderwijs in. Sinds september 2013 werk ik als vrijwilliger één dag per week in groep 7 van OBS De Dubbeldekker en heb ik de opleiding gevolgd tot coach ‘Ikleeranders’.  In februari 2014 begin ik met de pabo.

Voor een uitgebreid profiel, klik hier.

 

Waarom de methode ‘ikleeranders’?

De reden dat ik mij ben gaan verdiepen in de methode ‘Ikleeranders’ is dat ik mijn zoontje van – toen nog 5 – zag worstelen met de letters die hij aangeboden kreeg in groep 2 van de basisschool. Ik vroeg mij af of er ook kinderen zijn die ‘anders’ leren dan via de op school aangeboden methoden en met deze zoekopdracht in Google kwam ik uit bij de methode van ‘Ikleeranders’ van Agnes van Oostveen.
Het filmpje dat ik zag over beelddenkers en de toegepaste leermethode was een eye opener. Ik stuurde het door naar mijn man, van wie ik het vermoeden had dat hij ook een beelddenker is. Het was, zoals ik al vermoedde, voor hem een feest van herkenning.

 

Informatiebijeenkomst ‘Ikleeranders’ met Agnes Oosterveen-Hess.

 

Na een paar testjes (klik hier of hier om deze zelf of voor je kind te doen), was het duidelijk; mijn zoon is een beelddenker. Eenmaal in groep 3 was het spellen en lezen voor hem dan ook één groot abacadabra. Ik besloot daarom de coachopleiding voor de ‘ikleeranders’-methode te doen en ben hem vervolgens, thuis en in de klas, gaan bijspijkeren. Alles in goed overleg met zijn groepsleerkracht die op haar beurt een grote ondersteunende rol speelt in het proces. Al snel waren de resultaten van onze inspanningen zichtbaar. Inmiddels kan hij schrijven en lezen en weer meekomen, met hulp, in de klas.

Kijk voor meer ervaringen met deze methode hier.

Ik ben ervan overtuigd dat als een kind lekker in zijn of haar vel zit, hij/zij makkelijker leert. De ‘ikleeranders’-methode sluit aan bij de belevingswereld van beelddenkers, waardoor zij zich begrepen en gewaardeerd voelen. Dit geeft hun meer zelfvertrouwen en helpt hen het beste uit henzelf te halen.”

logo coach_1